Foto: ©Stad Aalst/Geert De Wolf

Aalst heeft het voor u! Aalst winkelstad, charmant, plezant en vacant. Met deze slogan op de nieuwste brochure, is de stad Aalst op zoek naar nieuwe winkels.

De brochure zet de troeven van Aalst als winkelstad in de kijker en moet nieuwe winkels aantrekken. Zo beschikt Aalst over een mooie mix van internationale retailers en unieke winkeltjes, is het gezellig compact zonder klein te zijn en is het autovrij maar toch vlot bereikbaar…. Schepen van Lokale Economie Katrien Beulens, stelt dat "de stad het steeds beter doet als winkelstad maar we moeten dit ook aan de buitenwereld nog durven tonen. Daarom is een actief aantrekkingsbeleid voeren onontbeerlijk om internationale ketens en hippe boetiekjes naar de beschikbare panden in Aalst te krijgen."

In de brochure krijgt de retailwereld een aantal kerncijfers mee zoals de 750 Aalsterse winkelpanden in de binnenstad, de passage van gemiddeld 22.000 mensen op zaterdag door de Nieuwstraat en een bereik van 181.000 mensen door het winkelhart. De stad investeert in de heraanleg van het kernwinkelgebied en wil daar nu ook de vruchten van plukken.

De brochure 'Aalst heeft het voor u' is één van de realisaties uit het EFRO project bAsta met de steun van de Europese Unie, Vlaio en de Provincie Oost-Vlaanderen.

Meer weten?