Lokale besturen werken voortdurend aan betere digitale dienstverlening en een efficiëntere overheid. Nieuwe technologieën bieden de mogelijkheid het contact met burgers en bedrijven te versterken en effectiever te werken. De maatschappelijke en bestuurlijke transformatie naar een digitale overheid heeft organisatorische consequenties. En er is winst te behalen door het wiel niet 300 keer uit te vinden maar samen te werken op het juiste schaalniveau.

Praktijk informatie De digitale gemeente in tijden van Corona: bevraging bij 40 lokale besturen

Wat was het effect van de coronacrisis op de digitale dienstverlening en werking in de steden en gemeenten? Wij vroegen het aan 40 lokale besturen. Lees hier het rapport (enkel zichtbaar voor VVSG-leden na inloggen).

# Bestuur
Lees meer

Recente kennisitems

Digitalisering: Artificiële intelligentie wint aan belang 1
Kennisitem - 11-01-2021
Digitalisering: Artificiële intelligentie wint aan belang
# ICT & E-government, Innovatie en digitale transformatie, Bestuur Lees meer
Inspiratie uit het buitenland: winsten uit data in Den Haag 2
Kennisitem - 15-12-2020
Inspiratie uit het buitenland: winsten uit data in Den Haag
# Innovatie en digitale transformatie, ICT & E-government, Bestuur Lees meer
Antwerpen schakelt chatbots in voor een betere communicatie met de burger 3
Kennisitem - 17-12-2020
Antwerpen schakelt chatbots in voor een betere communicatie met de burger
# Innovatie en digitale transformatie, ICT & E-government, Digitale dienstverlening, Bestuur Lees meer
Zelflerende zoekrobot voor ondernemers in Antwerpen 4
Kennisitem - 17-12-2020
Zelflerende zoekrobot voor ondernemers in Antwerpen
# Innovatie en digitale transformatie, ICT & E-government, Economie, Ondernemerschap en innovatie stimuleren, Bestuur Lees meer