IT Service Desk Medewerker
Zie jij het als een uitdaging om IT-problemen snel op te lossen en collega’s verder te helpen?
Inhoud van deze pagina
Wat ga je doen?
Iedere dag lopen er tickets binnen: een computer die niet start, een scherm dat uitvalt, een traag netwerk of een netwerkschijf die weigert. Jij bent degene die dit oplost. Jij houdt het overzicht, prioriteert, en zorgt dat alles snel weer werkt. Zo zorg je ervoor dat zo’n 500 collega’s zonder frustratie hun job kunnen uitvoeren en alles vlot blijft draaien.
Wat ga je doen?
- Eerste lijn, echte oplossingen. Jij bent het eerste aanspreekpunt voor IT-vragen. Je helpt collega’s op een klantgerichte en oplossingsgerichte manier. Je verwerkt tickets, beantwoordt telefoons en helpt collega’s persoonlijk wanneer ze bij je langskomen. Hiervoor werk je nauw samen met je collega en ben je fysiek aanwezig.
- Hands-on support. Je installeert en configureert laptops, printers, smartphones en randapparatuur. Je vervangt hardware, koppelt schermen, zorgt dat netwerkschijven bereikbaar blijven, enzovoort.
- Netwerk en infrastructuur. Je houdt bekabelings- en netwerkschema’s up-to-date en beheert licenties.
- Hardware & softwarebeheer. Je vraagt offertes aan, maakt bestelbonnen op, plaatst bestellingen en installeert het materiaal zodra het binnen is. Bij de plaatsing van hardware zorg je dat alles netjes en veilig wordt aangesloten. Ondertussen bewaak je de voorraad van IT-materiaal.
- Documentatie en procedures. Je maakt duidelijke handleidingen en legt oplossingen vast, zodat het team en de gebruikers sneller kunnen schakelen bij een volgend probleem.
- Samenwerken en verbeteren. Je werkt nauw samen met je collega’s en externe partners om complexe issues op te lossen. Soms ga je zelf ter plaatse om te checken of alles correct is uitgevoerd.
Je maakt deel uit van een enthousiast team waar iedereen voor elkaar klaarstaat. Regelmatig bezoek je de andere vestigingen verspreid over de hele Kempen, zodat je ook met hen voeling houdt.
Over
Op dit ogenblik tellen IOK en IOK Afvalbeheer meer dan 500 werknemers. Geregeld zijn wij op zoek naar nieuwe collega's. Onze organisatie is resultaat- en klantgericht, wordt gekenmerkt door een grote teamspirit en wil verder groeien. Voor mensen die bij ons aan de slag willen geldt natuurlijk hetzelfde.
'Communicatief, veelzijdig en leergierig zijn' vormen alvast de basiskenmerken van de nieuwe IOK-medewerker, stijl 21ste eeuw.
In een notendop
Functietitel
IT Service Desk MedewerkerContracttype
- Contractuele jobs
Loonschaal
- B
Diploma
- Bachelor
- Gelijkgesteld
- Hoger middelbaar onderwijs
Solliciteren kan tot en met
19/11/2025