De VVSG behaalde in 2024 het certificaat Baanbrekende Werkgever' en het Qfor-kwaliteitscertificaat
Een Baanbrekende Werkgever zet resoluut in op een duurzaam mobiliteitsbeleid en een mensgericht personeelsbeleid. Als organisatie neem je deel aan een certificatietraject om te leren en te groeien op de drie pijlers van Baanbrekende Werkgever.
Baanbrekende Werkgever is een lerend netwerk van organisaties die zich als duurzame en mensgerichte werkgever willen ontwikkelen en positioneren. De VVSG legde in 2023 een leertraject af en ontving hiervoor het certificaat Baanbrekende Werkgever ’24.
Wat maakt ons een Baanbrekende Werkgever?
De waarden die we als VVSG uitdragen naar onze leden, willen we ook uitdragen naar onze medewerkers.
We willen een dynamische en innovatieve werkgever zijn. We willen ook voor onze medewerkers een warme welkom organiseren, een plek creëren om samen te werken in een hybride context, een huis van vertrouwen bouwen: inzetten op groei en ontwikkeling van onze medewerkers, kwaliteit en deskundigheid stimuleren.
We zijn minder onderweg
De VVSG wil een dynamische, zorgzame organisatie zijn waar de leden centraal staan.
Elk team organiseert zich zodanig dat de verwachte dienstverlening gegarandeerd wordt. Tegelijkertijd wil de VVSG haar personeelsleden de nodige flexibiliteit en autonomie geven zodat ze hun werk en privéleven maximaal in balans kunnen houden. De invoering van het hybride werken draagt hiertoe bij.
Hybride werken is gebaseerd op vertrouwen en dialoog. Het krijgt vorm door transparante en duidelijk afspraken op teamniveau. Deze afspraken zijn in overeenkomst met ons organisatie breed kader. We kiezen er bewust voor om geen sterk afgelijnd kader op te leggen. Elk team bouwt zijn afspraken op maat. Dit gebeurt in een permanente en constructieve dialoog met een open feedbackcultuur als basis.
Qfor-kwaliteitscertificaat
In 2024 heeft de VVSG met trots het driejarige Qfor-kwaliteitscertificaat vernieuwd. Dit certificaat bevestigt voor zowel externe als interne belanghebbenden dat onze organisatie streeft naar hoogwaardige dienstverlening in al haar activiteiten.
Het behalen van het certificaat ging gepaard met een intensieve audit. Hierbij zijn onze activiteiten getoetst aan de Qfor-WSE Scan-norm op basis van de beproefde Qfor-methodologie. De audit richtte zich op drie domeinen:
- Dienstverlening
- HR-beleid
- Financieel beheer
Het Qfor-kwaliteitscertificaat is ook nodig voor bepaalde subsidiedossiers van het Departement Werk en Sociale Economie.