Auteur:

Gepubliceerd op: 03-10-2023

114 artikels over klimaat in de VVSG-nieuwsbrief, 99 projecten in de praktijkendatabank, 273 lokale besturen die deelnamen aan onze evenementen of webinars en telefonisch contact met àlle lokale besturen; het zijn maar enkele van de realisaties van Netwerk Klimaat in 2022.

Voor wie het zich nog herinnert: 2022 was een woelig jaar waarop de lokale besturen meer dan eens in de frontlinie stonden. Ze werden niet alleen geconfronteerd met de naweeën van een pandemie maar ook met de energiecrisis en inflatie ten gevolge van de oorlog in Oekraïne. Netwerk Klimaat probeerde hier snel en adequaat op in te spelen. Zo was onze opleidingsreeks “energie- en klimaat” al na 1 week volzet, de opleidingsreeks wordt wegens succes dan ook herhaalt dit najaar! En door de inspanningen van VVSG steeg het bedrag in de laatste call van het noodkopersfonds van 3,75 miljoen euro naar 21,05 miljoen.

Benieuwd naar meer realisaties van VVSG Netwerk Klimaat in 2022? Je leest er alles over in ons jaarverslag. Ideaal leesvoer om nadien de evaluatie over Netwerk Klimaat in te vullen.

Anneleen Tilburgh