Auteur:

Gepubliceerd op: 28-10-2021

‘Tournée Minérale’ blaast in 2022 zes kaarsjes uit! De campagne van VAD/De Druglijn roept opnieuw iedereen op om in februari - voor het eerst of opnieuw - een maand lang geen alcohol te drinken. Hoe kan jij, als lokaal bestuur, de campagne mee ondersteunen?
 

Maak het initiatief mee bekend


VAD zet zelf in op een campagne op sociale media via Facebook en Instagram en bekendmaking in de pers. Maar ook alle vormen van lokale bekendmaking, in specifieke steden, gemeenten, organisaties of verenigingen, zijn van onschatbare waarde. De aanwezigheid van de campagneboodschappen in de directe omgeving van de doelgroep, brengt Tournée Minérale tot leven. Dat kan gaan van kleine lokale initiatieven, zoals het ophangen van affiches of het opnemen van de bekendmakingsteksten in lokale nieuwsbrieven of magazines, tot grotere acties zoals mocktailworkshops of info-avonden over alcohol.

Met deze materialen kan je meteen aan de slag:

  • Bekendmakingsteksten voor websites, nieuwsbrieven en magazines
  • Een PowerPoint om de campagne uit te leggen aan een mogelijke partner
  • Het logo, vrij te gebruiken in (niet-commerciële) communicatie over de campagne.

Ook de website bevat heel wat nuttige informatie en materiaal. Zo vind je op de pagina Maak Tournée Minérale bekend een inspiratiedocument op maat van steden en gemeenten, naast de mogelijkheid om gedrukt campagnemateriaal te bestellen.

Alle info over de campagne vind je online terug.

Veerle Cortebeeck