Gepubliceerd op: 10-06-2021

Tijdens de wereldbeker van 2018 verdubbelde het aantal letselongevallen na de matchen van de Rode Duivels, voornamelijk door bestuurders die achter het stuur kropen na overmatig drankgebruik. Om deze reden richt de BOB-campagne zich deze zomer in eerste instantie op het Europees Kampioenschap voetbal. In combinatie met de heropstart van de horeca en herenigingen met vrienden en familie, is er aan feestelijke momenten geen gebrek. Extra reden om de nieuwste BOB-campagne mee onder de aandacht van inwoners te brengen, aldus de Belgische Brouwers, Assuralia en Vias institute.

De campagnespot zet beelden van verkeersongevallen naast voetbalcommentaar van Frank Raes en Filip Joos, om zo duidelijk te maken dat drinken en rijden combineren gevaarlijk is. Met de slogan van campagne wordt zoals altijd gekozen voor een positieve insteek: ‘Mijn BOB is top'. Naast de campagnevideo voorziet de BOB-campagne ook in bruikbare campagnebeelden en een wedstrijd waarbij deelnemers een barbecueset kunnen winnen. Wil je het beschikbare campagnemateriaal graag inzetten in je lokaal bestuur? Dat kan via deze link.

De nieuwe campagne wordt ondersteund door alle regio’s, de federale en de lokale politie en ook jouw lokaal bestuur kan mee bijdragen aan een veilige zomer en een veilig EK voetbal.