Verbindende-20communicatie.jpg
Provider image

Zorgverleners komen vaak in contact met pijnlijke situaties, verwachtingen, afhankelijkheden en sterke emoties van zowel zorgvragers als hun omgeving. Het is een sector die om tactvolle communicatie en aandacht vraagt. En communicatie is vandaag heel vaak éénrichtingsverkeer. Via deze content leer je meer over jezelf en over je manier van communiceren. Reflectie-oefeningen reiken je concrete situaties aan en leren je om je boodschap over te brengen zonder de andere te verpletteren, aan de kant te schuiven of te negeren. Die weg heet verbinding en deze content maakt je wegwijs in de aanpak, mogelijkheden en toepasbaarheid. Deze content is op geen enkel moment een opeenstapeling van regeltjes, noch een strikt stappenplan. Het inspireert professionals uit de zorg met essentiële tools voor het omgaan met zowel anderen als zichzelf. Theoretische inzichten worden op een ervaringsgerichte manier en met veel oefeningen geïntegreerd. Op die manier krijgen zorgverleners handvaten om open, empathisch en in verbinding blijven met de zorgontvanger, zonder over hun eigen grenzen te gaan.

Verder lezen?

Je bent niet aangemeld als VVSG-lid of hebt niet het correcte abonnement om dit item te bekijken.

Inloggen

Deze inhoud is enkel beschikbaar voor VVSG-leden. Of deze inhoud is enkel beschikbaar voor VVSG-leden met een Extenso-abonnement.

  • VVSG-leden hebben toegang tot exclusieve ledeninformatie.
  • VVSG-leden met een Extenso-abonnement krijgen bovendien toegang tot de informatie van Inforum, Pinakes en Politeia.

Lees meer informatie over onze formules.