2_managenveranderingHR_DEF_7.jpg
Provider image

Containerbegrippen zoals organisatieontwikkeling, verandermanagement of organisatieverandering worden te pas en te onpas gebruikt. Tijd om die begrippen goed te definiëren, want ook in lokale besturen zijn er heel wat kleine- en grootschalige veranderingsprocessen aan de gang. Het nieuw overheidsmanagement zorgt voor nieuwe rolverhoudingen en andere manieren van verantwoorden - met onder meer een resultaatgerichte manier van werken. Van leidinggevenden worden vandaag meer strategische, analytische, klant- en medewerkergerichte competenties gevraagd. Stafmedewerkers, onder meer werkzaam als projectmedewerker, kwaliteitscoördinator of vormingsverantwoordelijke, moeten de veranderingsprocessen ondersteunen en begeleiden. Leidinggevenden moeten ook het lijnmanagement op weg helpen om de vooropgestelde veranderingsdoelen te realiseren. Stafmedewerkers en hun leidinggevenden vinden in deze content voorwaarden en knelpunten, voorbeelden en instrumenten om veranderingsprocessen te managen. Op deze manier zorgt u ervoor dat veranderstrategieën tot de gewenste resultaten leiden en dat de investeringen lonen.

Verder lezen?

Je bent niet aangemeld als VVSG-lid of hebt niet het correcte abonnement om dit item te bekijken.

Inloggen Abonneren

Deze inhoud is enkel beschikbaar voor VVSG-leden. Of deze inhoud is enkel beschikbaar voor VVSG-leden met een Extenso-abonnement.

  • VVSG-leden hebben toegang tot exclusieve ledeninformatie.
  • VVSG-leden met een Extenso-abonnement krijgen bovendien toegang tot de informatie van Inforum, Pinakes en Politeia.

Lees meer informatie over onze formules.