10177_7.jpg
Provider image

Kwaliteitszorg en -management blijven actueel in de organisaties van de lokale besturen. Centraal daarbij staat een organisatiefilosofie en -visie met als doel het optimaliseren van organisatieprocessen en de sturing door het management. Goed kwaliteitsmanagement stelt een organisatie in staat om steeds beter aan de verwachtingen van klanten te voldoen en efficiënter te werken. De volgende bouwstenen voor een interventieplan voor kwaliteitsmanagement werden door auteur Theo Wijnen geselecteerd en uitgewerkt: Aandacht voor betekenisgeving van het veranderingsproces Eigenaarschap Andacht voor verandermoeheid Voorbeeldgedrag van leidinggevenden Aandacht voor positieve feedback en open dialoog Heldere afbakening van taken en verantwoordelijkheden tussen lijn- versus stafmedewerkers Concrete doelstellingen formuleren en focussen Alternatieve benaderingswijzen hanteren In deze content vinden managers, leidinggevenden, kwaliteitscoördinatoren, stafmedewerkers, projectcoördinatoren en -medewerkers inzichten voor het in balans houden van het communicatieve versus het systeem-arrangement binnen trajecten van organisatiebeheersing en organisatieontwikkeling.

Verder lezen?

Je bent niet aangemeld als VVSG-lid of hebt niet het correcte abonnement om dit item te bekijken.

Inloggen

Deze inhoud is enkel beschikbaar voor VVSG-leden. Of deze inhoud is enkel beschikbaar voor VVSG-leden met een Extenso-abonnement.

  • VVSG-leden hebben toegang tot exclusieve ledeninformatie.
  • VVSG-leden met een Extenso-abonnement krijgen bovendien toegang tot de informatie van Inforum, Pinakes en Politeia.

Lees meer informatie over onze formules.