Voor een sterk lokaal bestuur

Kies hieronder uw filters

Wervikse imagocampagne zet in op 'kwalitijd'

Niet minder dan 70 handelaars uit Wervik, Geluwe en Kruiseke komen voortaan op een uniforme manier naar buiten. De stad Wervik liet eind 2017 een unieke imagocampagne uitwerken, gebaseerd op storytelling. Daarmee ambieert de stad om haar Wervikse handelaars voortaan als één sterk merk te presenteren, zegt schepen Bert Verhaeghe, bevoegd voor lokale economie. Dat verhoogt niet alleen de herkenbaarheid en visibiliteit maar moet ook leiden tot extra lokale koopkracht en een sterker communitygevoel.

Als ambassadeurs van hun stad krijgen de deelnemende handelaars enerzijds een aantal tools aangereikt (affiches, advertenties, stickers, banners, professionele foto's, …) om de detailhandel te promoten en zetten ze anderzijds hun eigen zaak in de kijker vanuit een kant – en- klaar concept.  Zowel online als offline komt éénzelfde beeldtaal terug waarmee de handelaars onder éénzelfde vorm en slogan gezamenlijk naar buiten kunnen komen. De slogans 'Kom proeven van onze kwalitijd', 'Kom genieten van onze kwalitijd' en 'Wij werken met kwalitijd',  leggen stuk voor stuk de nadruk op de tijd die handelaars maken om hun kennis, expertise en advies te delen met hun klanten.

Na de lancering van de unieke imagocampagne, wil de stad verder aan imagobuilding doen (vlaggen, shoppingtassen, …). Zo speelt de eindejaarsactie verder in op de imagocampagne door gebruik te maken van het beeldmateriaal. In het voorjaar van  2018 pakt de stad uit met een kwalitatieve krant waarin het verhaal en de beelden van de handelaars worden gebracht. De krant wordt ongetwijfeld een collector's item in en rond Wervik.

Dit project werd mee gerealiseerd met steun van EFRO en Vlaanderen.




  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Thema's

  • detailhandel

Contact

  • Wervik
  • Dienst economie: economie@wervik.be, 056 95 21 50)