Voor een sterk lokaal bestuur

Kies hieronder uw filters

Pop-up vitrine in Moorsele

 

​Naast het bestickeren van leegstaande handelspanden pakt de vzw Moorsele Onderneemt uit met het initiatief 'Pop-Up Vitrine' om leegstaande handelspanden onder de aandacht te brengen van potentiële kopers. Bestaande handelszaken kleedden de vitrines aan van een 10-tal leegstaande handelspanden en maken op die manier niet alleen reclame voor hun eigen zaak op hun gevestigd adres maar prikkelen ook mogelijk nieuwe handelaars. Zo stelde men vast dat er nog ruimte is voor kledingzaken, schoenwinkels en lingerie maar ook andere handelszaken zijn van harte welkom om het centrum te doen opleven. Het systeem werkt als volgt: de handelaars kunnen een vitrine voor drie maanden huren en betalen hiervoor 60€/maand. Na deze periode loopt de overeenkomst af en krijgt een andere handelaar de kans om de etalage te huren. Dit blijft lopen tot de handelszaken verkocht raken. In een latere fase zal het initiatief ook in Gullegem en Wevelgem worden uitgerold.

 

Deze praktijk werd in de praktijkenbank opgenomen in 2015.




  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Thema's

  • detailhandel; economie

Contact

  • Moorsele
  • www.wevelgem.be/pop-up_vitrine

Links