Voor een sterk lokaal bestuur

Kies hieronder uw filters

Mascotte promoot familievriendelijke horeca in Kortrijk

Stad Kortrijk en Horeca Vlaanderen ondersteunen het initiatief van een aantal Kortrijkse horecazaken die zich wensen te profileren als familievriendelijke horeca. De opmerkingen over eetgelegenheden die onvoldoende inzetten op een aanbod voor gezinnen steken al jaren de kop op en daar wil deze groep van verenigde horecaondernemers nu verandering in brengen.

De stad biedt een ondersteunende rol.

Engagementsverklaring

Sedert de start in juni 2018  ondertekenden reeds 18 horecazaken de engagementsverklaring. Tijdens de zomer van 2018 konden families ook mee beslissen via een kleurplaat met poll over de naam voor de mascotte. De kikker kreeg ondertussen de naam 'Smikkel' want smikkelen staat synoniem voor smullen of met smaak eten. De mascotte is aanwezig in alle deelnemende horecazaken.

Hoe inspelen op gezinnen?

Het inspelen op een gezinsvriendelijk imago gebeurt op tal van manieren zoals spelletjes, strips, een uitgewerkte menukaart met kindergerechten, aangepaste sanitaire voorzieningen, eetstoelen,… Er zijn ook 'smikkel'-slabbetjes voorzien om uit te lenen voor wie er eentje is vergeten, onderleggers, stickers en doebladen voorzien met mascotte Smikkel.

Meer info over hoe dit initiatief tot stand kwam is te lezen op de website van de stad Kortrijk. Alle deelnemende horecazaken zijn opgenomen op de themapagina 'Uit eten met je gezin' . Horecazaken die interesse hebben om in te stappen in het traject, kunnen mailen naar de horecamanager van stad Kortrijk (economie@kortrijk.be).

Horeca Vlaanderen beschikt ook over een inspiratiegids 'kinderen aan tafel' met tips om je horecazaak kindvriendelijk te maken.




  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Thema's

  • economie; horeca

Contact

  • Kortrijk
  • Horecamanager Elke Vanderbeken
    economie@kortrijk.be