Voor een sterk lokaal bestuur

Kies hieronder uw thema

LNW Sterk merk kinderopvang




verantwoordelijken, diensthoofden of stafmedewerkers actief binnen de kinderopvang

​ 

Hoe zorg je ervoor dat je publieke kinderopvang een sterk merk is? Wat zijn de troeven van je dienst en wat maakt deze uniek? Wat moet je doen om dit zowel bij interne als externe doelgroepen door te laten dringen? Hoe profileer je de kinderopvangdienst als een aantrekkelijke werkgever en als een uitstekende partner om mee samen te werken?

 

Programma

Opstartdag:

Voormiddag:

                  • kennismaken en beste verwachtingen delen
            • oefening in constructief dialogeren
            • methodiek van de DNA-spiegel toelichten
            • in groepjes de DNA-spiegel uitwerken voor het merk 'publieke kinderopvang'

Namiddag:

  • verkennen van de ideale situatie: wat merken we allemaal op als het merk
  • 'publieke kinderopvang' een sterk merk zou zijn?
  • Welke troeven hebben we nu reeds in huis, wat doen we allemaal al?
  • Wat zijn eerste stappen en acties die we zouden kunnen ondernemen om het
  • merk beter te profileren

                             o Ideeën om individueel in eigen gemeente mee aan de slag te gaan  
                             o Ideeën voor de sector als geheel

Opvolgsessie 1: DNA vertalen naar diverse doelgroepen

  • Progressie opmeten
  • We werken verder in drie groepen:

                             o Hoe het DNA vertalen naar de beleidsmakers? Welke acties zouden daarbij van nut kunnen zijn?
                             o Hoe het DNA vertalen naar de klanten? Welke acties zouden daarbij van nut kunnen zijn?
                             o Hoe het DNA vertalen naar de collega's? Welke acties zouden daarbij van nut kunnen zijn?

Opvolgsessie 2: communicatiemiddelen onder de loep

  • Progressie opmeten
  • Tips rond communicatiemiddelen
  • Ervaring uitwisselen
  • Communicatiemiddelen bespreken

Opvolgsessie 3: organisatiegedrag onder de loep

  • Progressie opmeten
  • Ervaring uitwisselen
  • Tijdens deze dag zoomen we in op het gedrag van de medewerkers. Welk gedrag draagt bij tot een betere profilering? (Welk gedrag is schadelijk voor het imago?).
  • En hoe kunnen we van elke medewerker een ambassadeur maken?  

Begeleiding

Chris Aertsen, coach en expert in organisatieontwikkeling en communicatie

Waar en wanneer

Vrijdag 1 september van 9.00 uur tot 17.00 uur.
Vrijdag 6 oktober, 10 november en 24 november. Telkens van 9.00 uur tot 13.00 uur met broodjeslunch.

Congrescentrum Diependael -  ‘t Plein 1, 2800 Mechelen  (>bereikbaarheid)

Deelnameprijs

120 euro voor VVSG-leden per persoon.

Deze opleiding wordt exclusief voor leden georganiseerd.

Deze vorming kan voor leden aan 120 euro georganiseerd worden dankzij de inzet van de VIA4-middelen. Het vierde Vlaams Intersectoraal akkoord voor de socialprofit-/non-profitsectoren in de publieke sector werd afgesloten tussen de drie representatieve vakorganisaties ACV-OD, ACOD en VSOA, de Vlaamse regering en de VVSG. 

Inschrijven

Schrijf nu in via http://congrescentrum.vvsg.be of langs dit inschrijvingsformulier.  Graag ontvangen wij uw inschrijving tot en met vrijdag 25 augustus.

Annuleren

Kosteloos annuleren is mogelijk tot vrijdag 18 augustus.
De volledige deelnameprijs wordt aangerekend wanneer de annulatie later plaatsvindt.
Bent u onverwacht verhinderd of is het te laat om te annuleren? Laat u vervangen door een collega.

Info inhoudelijk

Ellen Wendelen, Regionaal stafmedewerker kinderopvang
ellen.wendelen@vvsg.be

Info praktisch

Cindy De Sutter, verantwoordelijke voor de organisatie van vorming en evenementen
cindy.desutter@vvsg.be, 02 211 55 60

Organisatie

Deze vorming is een organisatie van de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten (VVSG vzw).

 

 

 

Navigatie